A foglalkozások menüpont alatt részletes információkra lelsz.

Jelentkezni: bryell@invitel.hu vagy facebook oldalunkon

Boltunk Székesfehérváron, a Távírda u. 25/5. szám alatt található. (Sokan Fal közként ismerik)
Nyitva tartásunk: Hétfő - Péntek: 9.00 - 18.00,
Szombat: 9.00 - 12.00

A bolt telefonszáma: 22/412-665

2010. szeptember 5., vasárnap

Apró-cseprő tanácsok

Néha, amikor szárad a ragasztó, vagy a festék, vagy éppen még nem járt le a mosógép, és rotyog a pörkölt a lábasban, nézelődni szoktam. Honlapokat, boltokat, fórumokat, képeket dekupázs témában.
Tudom nem vagyok én sem mestere a dolgoknak, vannak ízlések és pofonok, de bizony néha szembesülök azzal, hogy mennyire el lehet rontani egy szépnek induló tárgyat valamivel. Mondjuk a szalvéta helytelen felragasztásával. Esetleg kivágásával.

Csak tanácsot szeretnék adni, és tényleg csak a jószándék vezérel...

A papír, szalvéta kivágása legyen pontos! Közvetlen a minta mellett vágjunk az ollóval, ne legyen 1 mm túllógás sem. Ha a papír alapszíne más, mint amilyenre a tárgyat festettük, és a papíron olyan rész is van, ami a mintán belül esik, de felesleges, azt is vágjuk ki...
Elég nehéz ezt így leírni, de kimásolt képekkel nem akarom illusztrálni, hiszen nem a megbántás a célom. Inkább kivágtam...
Ebből a szalvétából....
.... lett ez. Ez rossz!
Az egér kezénél, szempillájánál (és még itt-ott) nem vágtam pontosan körbe, a lába között nem vágtam ki a szalvétát. Sajnos sok helyen így kerülnek felragasztásra a minták. Ez így nem jó! Legyen pontosabb a munkánk, hogy ne csak a család dicsérje!:-)

A másik problémám a telibe szalvétázás. Amikor nem kell kivágni semmit sem, hiszen a szalvéta mintája folytonos és gyönyörű. Ám a díszítendő tárgy kisebb, mint a szalvéta. Nagyon sok helyen látom, hogy alkalmazzák az "ahogy esik, úgy puffanik" megoldást. Pedig az ilyen szalvétának is lehetnek főbb elemei, amit nem szabadna félbevágni.
Például:
Eredeti szalvéta
Rossz, mert alul van felesleges szalvéta, felül pedig hiányos
Jó, mert a kép felső része is látszik.
Rossz, mert a cserépből és a kannából is hiányzik
Jó, mert az egyik teljes egészében látszik.





Remélem érthető a különbség, és segítettem ezzel. Lehet valakik azt gondolják, hogy  butaság  ezzel foglalkozni, hiszen ezt mindenki tudja, aki dekupázsol, de miután találkoztam az ellenkezőjével, így inkább segítek, hogy minél szebb alkotások kerüljenek ki a kezeink közül.
További jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...